Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a dat din nou din colț în colț când a fost întrebat ce planuri va implementa Guvernul pentru a reduce numărul accidentelor rutiere din România.

"Am vorbit și eu cu domnul Aur. Vor fi... avem... șosele prea înguste și mașini prea puternice. Avem o legislație relaxată. În momentul în care statistic ajungi pe primul loc, în momentul ăla trebuie să facă modificările legislative, până când revii într-o medie europeană", a spus Ciolacu într-o conferință de presă la Buzău.

De-a lungul timpului, specialistul în conducere defensivă, Titi Aur, a spus că "Guvernul nu înțelege că România are o problemă națională și că se moare pe șosele". 

Titi Aur pledează pentru educație și coerciție, ca măsuri combinate, care să fie aplicate printr-o schimbare a legislației și a paradigmei, iar schimbarea să vină de la cel mai înalt nivel al statului.

Așa cum s-a întâmplat în Franța și în alte state europene în care fenomenul a fost redus masiv.

Românii ar trebui să învețe din primii ani de școală normele circulației sigure, iar la școala de șoferi să fie reintroduse cursurile care au fost scoase după 1989 pentru a face școlile mai atractive financiar, unde nici măcar nu mai este obligatorie prezența la partea teoretică, spune expertul.

Oamenii nu mai vin să învețe să conducă la școala de șoferi, ci doar ca să obțină permisul de conducere, nuanță care face diferența, uneori, între viață și moarte.

Confiscarea mașinii și anularea - nu suspendarea - permisului de conducere ar trebui să fie primele măsuri pe care statul ar trebui să le impună, la pachet cu educația permanentă, din primii ani de școală până la școala de șoferi și după pentru a descuraja tragedia de pe șosele din România, spune Titi Aur, potrivit Europa Liberă.

România a înregistrat cel mai mic număr de accidente rutiere din ultimii zece ani. Numărul de accidente a scăzut cu 4%, anul acesta comparativ cu 2022, transmite EuropaFM.

Cel al deceselor cu 9%, iar cel al persoanelor grav rănite, cu 5%. România rămâne, însă, țara cu cel mai mare număr de decese rutiere din Europa.

În perioada Paștelui drumurile din România au înregistrat cote mari de trafic, cozile la intrarea în orașe ajungând și la câteva ore de așteptare. În continuare, țara are cei mai puțini kilometri de autostradă din Europa.